Monday, September 7, 2009

Komik online percuma - Ninja Cipan




Cite nya berkisarkan tentang 4 cipan bersaudara ingin mengubah dunia menjadi lebih aman damai dari segala penindasan & jenayah. Di pertengahan jalan, akhirnya mereka menemui jalan yg lebih berkesan.

Ninja Cipan ni menampilkan gaya persembahan web komik yg diperkenalkan oleh scott mccloud & choose-your-own-adventure. Di mana, tiada had panel yg di gunakan dan pembaca bleh memilih apa yang mereka inginkan untuk jalan cerita seterusnya. Di samping itu, teknik cut & paste byk digunakan. Lukisan lebih kurang 10 panel je. Lain2 diedit guna komputer & ada juga gambar2 search dari web. Penampilan khas e-zan untuk memperbetulkan bahasa yang digunakan.

Ninja Cipan telah dicipta oleh Meo188 semasa beliau terkena demam campak ketika audit di cawangan Bintangor, Sarawak. (audit 2 cawangan - Sarikei & Bintangor - 2 bulan siot!). Ninja cipan ni merupakan inspirasi setelah menonton cite TMNT, tergelak2 baca web komik tentang kambing yg xberapa kambing http://www.kamilstudios.net.tf/ dan berita dunia di rtm. Gabungan dari tu maka terciptalah cite Teenage Mutant Ninja Cipan.

Ringkas j cite ni. Tp ia satu permulaan. Akan datang pecubaan yang lebih berani lagi. Harap ada kesempatan dari Tuhan untuk meneruskan hobi ni lg. Ninja Cipan ni pun dihasilkan masa tengah demam campak - mc lama siot! Cipan adalah perjuangan!


3 comments:

Anonymous said...

aku pilih malaysia,,,,

yanamib said...

cam wonderpets lak..hehe..cute~ ^_^

green said...

cipan kwn meo..all da besh with ur perjuangan..

semoga cipan terus sukses..wink2~